• A Ford közös projektje a Domino’s Pizzával a michigani Ann Arborban
  • Hitelkártyájuk utolsó négy számjegye helyett a vásárlók szívesebben adják meg a telefonszámukét
  • Mondjuk az autónak, hogy köszönöm?
Ténygyár-tartalom
3 percnyi olvasnivaló

Nem gondolnánk, hogy a Ford ügyvezető alelnöke és a globális piacok elnöke, Jim Farley túl sok időt töltene azon elmélkedve, hogyan kellene kézbesíteni egy megrendelt pizzát. Pedig Farley, aki az autógyártó autonóm járműegységeinek üzleti stratégiáját felügyeli, úgy véli, hogy az olyan dolgok kiszállítása, mint a pizza, lehet az önvezető autók felhasználásának egyik fő területe a jövőben. Kíváncsi, hogy az emberek hogyan viselkednének egy-egy ilyen tranzakció közben.

A múlt nyáron a Ford a Domino’s Pizzával működött együtt a michigani Ann Arborban: a véletlenszerűen kiválasztott vásárlóknak egy önvezető Ford Fusion hibrid szállította házhoz a pizzát. Egy operatőr ült az autóban, egy átlagos ember vezette autó pedig követte őket, így rögzítették az egész folyamatot. A vásárlóknak az autóhoz kellett menniük, és be kellett pötyögniük az autó oldalán lévő érintőképernyőn egy kódot, hogy megkapják a pizzájukat.

A CES-en, az éves fogyasztói elektronikai bemutatón, Las Vegasban Farley elismerte, hogy az ötlet buta, „de olyan sokat tanultam belőle”.

A legtöbben megköszönték az autónak, miután megkapták a pizzájukat. Bár az emberek nem szívesen adták meg a hitelkártyájuk utolsó négy számjegyét mint kódot – erre volt szükség a jármű ablakának kinyitásához –, de ugyanez nem jelentett problémát a telefonszámuk utolsó négy számjegyével.

Nyáron a legtöbben mezítláb sétáltak ki az autóhoz. „Ez nagyon furcsán hangzik, de nagy hatással van arra, hogy hova helyezzük a járművet” – mondta Farley. „Nem szívesen lépnek az utcára; hiszen lehet ott üvegtörmelék meg sok más egyéb dolog is”.

Mindez segíteni fogja a Fordot abban, hogy a vállalat hogyan alakítsa az autonóm járműveket termékek szállításához. Fontos, hogy felhasználóbarát legyen, ehhez a jármű külső részét kell úgy alakítaniuk, hogy az megfelelő élményt nyújtson a vásárlóknak. Meg kell találni a legideálisabb dizájnelemet, ami lehet billentyűzet vagy akár beépített hangsegéd is.

Ezért a vállalat szeretne minél többet megtudni arról, hogy a vásárlók hogyan viselkednek az autókkal, valamint arról is, hogy milyen legyen a szállításra tervezett járművek belső kialakítása. Egy Postmates nevű kézbesítési szolgáltatóval fognak további teszteket végezni, a tervek szerint március végén indul a program egy még meg nem nevezett városban.

Ez a cikk is érdekelhet

Mit kell tanulni ahhoz,
hogy a világot irányítsd?

Jogász, közgazdász, katona vagy bölcsész – a világ vezetői igen különböző végzettséggel re…