• Az amerikai elnökválasztás csak 2020 novemberében lesz, de a Trump-csapat máris havi egymillió dollárt fordít az online kampányra
  • Céljuk, hogy minden eddiginél modernebb adatbázist építsenek több mint 30 millió kapcsolattal
  • Két és fél évvel a választás előtt már tudják, mire építik majd a negatív kampányt – az ellenfeleiknek pedig még idejük sem volt elkövetni a bűnöket, amivel vádolni fogják őket
Ténygyár-tartalom
4 percnyi olvasnivaló

Még nincs másfél éve, hogy hivatalba lépett az Egyesült Államok elnökeként Donald Trump, csapata máris az újraválasztásra készül. A kampányért felelős menedzser, Brad Parscale 2020 novemberéig havi egymillió dollárt költene el a felkészülésre, amely főleg adatbázis-építésből áll, és ebbe a folyamatba engedett némi betekintést az Axiosnak.

Trump kampányfőnöke 18 millió feltételezett Trump-szimpatizáns „direkt kapcsolatával” – telefonszámával vagy e-mail-címével – indul neki a ciklusnak, a 2020-as választásig ezt a számot 30-40 millióra tornászná fel, ami a 2016-os Trump-szavazók számának mintegy felét teszi ki (a republikánus üzletember 63 millió vokssal lett az USA elnöke).

Parscale jelenleg havonta egymillió dollárt költ digitális kutatásra, és abban reménykedik, hogy a következő évben az összeg tovább növekedhet. A kampányfőnök állítása szerint ebből a pénzből rendkívül sikeresen építettek adatbázist Facebook-, Bing- és Google-felhasználókból, illetve a Trump-párti AOL.com oldalon és konzervatív hírportálokon. A kapcsolatokat aztán arra használják, hogy egyre jobban bevonják a választókat a politikába: arra próbálják rávenni őket, hogy adakozzanak, nyilvánítsák ki a Trump iránti szimpátiájukat, vagy végezzenek önkéntes munkát az elnök csapatának.

Ebben persze semmi újdonság nincs – az Egyesült Államokban (de Magyarországon is) régóta így működnek a kampányok. A nóvumot az adja, hogy Parscale a „big data” eszközeit valós időben akarja használni, és olyan projektmenedzsment-eszközt fejleszt, amellyel a vezetőség online irányíthatja a teljes kampányt. Ennek segítségével fogják eldönteni, melyik várost érdemes meglátogatniuk a jelölteknek, hogy mik ott a legfontosabb problémák és üzenetek, illetve ezt az eszközt veszik majd igénybe ahhoz, hogy e-mail helyett azonnal megosztható twitter-üzeneteket küldjenek az aktivistáknak és támogatóknak.

Bár a választásokig még több mint két és fél év van hátra, Parscale már tudni véli, mik lesznek a kampány legfontosabb üzenetei. A Trump-csapat elsősorban a gazdasági eredményeket és a biztonságot fogja hangsúlyozni (nyilvánvalóan újra rájátszva a bevándorlásellenes érzésekre), ami viszont ennél is meglepőbb, hogy Trump újrahasznosítaná 2008-as kampányüzenetét, és a változásról beszélne. Nem mondhatnánk, hogy ez szokványos üzenet egy hivatalban lévő elnöktől, Trump kampányfőnöke azonban azt állítja, hogy a politikai ellenfél demokraták „obstrukciója” kerül majd a középpontba. Azaz Trumpék úgy csinálnak majd negatív kampányt a Demokrata Párt ellen, hogy a demokraták még el sem követhették azokat a lépéseket, amelyekkel vádolják őket – különösen, mert mind a képviselőházban, mind a szenátusban republikánus többség van.

Parscale rendszeresen egyeztet telefonon és személyesen is Donald Trump elnökkel. Nemrég például pozitív híreket hozott neki: a kampányfőnök szerint csökkent azok száma, akik elutasítják Trump elnökségét. Parscale pedig rendületlenül hisz abban, hogy a semlegesség elérése az első lépés ahhoz, hogy valakiből szimpatizáns legyen.

 

Ez a cikk is érdekelhet

Mit kell tanulni ahhoz,
hogy a világot irányítsd?

Jogász, közgazdász, katona vagy bölcsész – a világ vezetői igen különböző végzettséggel re…