• A fast fashion márkák sokat hibáznak a trendek megjóslásában
  • A Choosy mesterséges intelligencia segítségével, valós időben szállítja a divatot
  • Sztárok és influencerek Instagram-képeit és a kommenteket vizsgálja
Ténygyár-tartalom
3 percnyi olvasnivaló

A nagy fast fashion márkák majdnem minden héten új kollekcióval jönnek ki, remélve, hogy el is tudják adni a ruhákat. Azt ugyanis nem egyszerű megjósolni, mely darabok indítanak majd el hatalmas trendeket, és melyek maradnak ott a boltok polcain. Nemrég a H&M közölte, hogy 4,3 milliárd dollár értékű ruhát nem tudott eladni. Az eladhatatlan termékek legyártása pedig nemcsak a divatcégeknek, de a környezetnek is sokba kerül.

Mi lenne, ha egy cég ahelyett, hogy megpróbálná több-kevesebb sikerrel megjósolni, mit kapkodnak majd el a vásárlók, ahogy azt a hagyományos fast fashion márkák teszik, rögtön olyan darabokat dobna piacra, amit a vásárlók valóban megvesznek majd? A hivatalosan júliusban induló Choosy egy olyan divatcég, amelyik ezt tűzte ki célul.

A márka célcsoportja, a 15-25 éves korosztály rengeteg időt tölt a közösségi oldalakon inspiráció után kutatva: a barátaik, celebek és influencerek képeit nézegetve. A cég a mesterséges intelligenciát használja fel arra, hogy kiderítse, mely stílusokról beszélnek a legtöbbet a közösségi oldalakon. Az algoritmussztárok és influencerek Instagram-képe alatti kommenteket vizsgál, olyan kérdéseket keresve, mint „Honnan van ez a felső?”. De a felhasználók maguk is jelezhetik az MI számára, ha valamit szeretnének megvásárolni, ehhez a #GetChoosyhashtaget kell használniuk.

A cég „stílusfelderítőket” is alkalmaz majd arra, hogy figyeljék a divattrendeket, különösen azt, hogy mit viselnek a sztárok és a divatbloggerek. Az ő eredményeiket kombinálva az MI felfedezéseivel a cég csak olyan darabokat gyárt le, amelyeket valóban szeretnének felvenni a vásárlók, és nem termel több tonnányi ruhát feleslegesen.

A márka azt ígéri, hogy valós időben szállítja a trendeket, a megrendelők nem hónapokkal a trend megjelenése után, hanem két hétre rá viselhetik is az Instagramon kinézett darabhoz hasonló ruhát – és mindezt megfizethető áron.

 

Ez a cikk is érdekelhet

A magyarok a családtagjaiknak
hisznek, nem a kormánynak

A magyarok többsége nem tartja demokratikusnak Magyarországot, nem bízik a politikai rends…